Во најчитаната книга во светот, виновата лоза и божествениот пијалок имаат видно место, а во Библијата честопати има објаснување како се користи виното.„Господи Исусе Христе, наш Бог, ти си вистинска лоза, а татко ти е лозар, ги повикавте и апостолските винова лоза, го извадивте Израел од Египет, потиснавте други народи и го засадивте како лозје. Сега, Господи, посети го ова лозје и засади го, искорени го, размножи ја својата милост кон него, постави ја својата помош како чувар, со твојата промисла влегуваат и излегуваат огради од него, избави го и целата околина од секоја несреќа, од градот и снег, мраз и мраз, од горчливи зими и жешки ветрови, од бури и демони и од секој напад на видливи и невидливи непријатели. Ете, посетете го ова лозје и благословете го и засадете го со десна рака, за да може да се негува, за да може да го даде својот плод во својата сезона; Ова е молитва што се изговара за време на осветувањето на лозјето за Свети Трифун, 14 февруари, празник посветен на лозарите и винарите, како и по повод засадување на винова лоза и некои други активности кога станува збор за одгледување на ова племенско растение. Од овие неколку молитвени реченици се гледа што е потребно за да се обезбеди лозата за да се донесе родот од кој се произведува пијалокот, кој има посебен статус во човечката цивилизација и во обожавањето и практикувањето, но и односот на христијанското, православното учење кон лозата и нејзиниот производ. Виното е без сомнение една од најважните појави во цивилизацијата, згора на тоа, се верува дека тоа и цивилизацијата пораснале паралелно. Добро е познато дека културата на лозата е исклучително стара. Според некои извори, на Кавказ, Мала Азија, Иран и Месопотамија, од каде што започнало да се шири во три правци – источно кон Индија, јужно кон Палестина и Египет и на запад преку јужниот дел на Русија до Балканскиот полуостров, потекнува од лозата 9 000 години, а во Египет повеќе од 6 000 години. Многу фази, од одгледување на растението до ферментација и складирање на вино, се забележани во египетските wallидни слики во гробниците на фараоните и храмовите, и покрај тоа, хиероглифските текстови зборуваат на истата тема. Со оглед на тоа колку се присутни во историјата на човештвото, неизбежно беше лозата, виното и лозјето да најдат место во најчитаната и најпреведуваната книга во светот – Библијата. Со тоа се справува со фактот дека зборовите лоза, лозје, вино и лозар се споменуваат 450 пати во него. Зборот вино е цитиран само 235 пати. Се појавува во позитивен контекст во библиските текстови, но ние не ја пропуштаме можноста да споменеме дека има помалку посакувана страна ако се пие во умерени количини, што повторно укажува на тоа дека дури и во најраните времиња биле познати сите негови својства, и тоа на индиректен, библиски начин. , промовираше умереност во пиењето. Во Библијата, лозјето се споменува на првите страници, во книгата Битие. Според неа, Ноа бил првиот човек што засадил лозје. Оставајќи го чамецот, тој започнал да работи и засадил лозје. Понатаму во текстот, се наведува дека тој исто така се опил со вино, па затоа доживеал непријатност затоа што неговиот син Хам го видел изложен во шаторот. Ова се два многу важни факти. Освен што виното е присутно во библиските текстови уште од првите страници, неговата добронамерност е истакната уште од самиот почеток, но и лошата страна. Писмото исто така носи опис на основните дела околу лозата, дури и начинот на правење вино. Според поглаварот на Соборниот храм во Сремски Карловци, протоереј м-р Јован Милановиќ, народите на Медитеранот, Блискиот исток, Медитеранот и Балканот биле близу до производство и создавање на тој посебен пијалок, кој може да биде насилен и чија употреба има елементи на светото од самиот почеток. – Виното е посебен пијалок кој има исклучителна комбинација на различни состојки, освежува, но исто така му помага на човекот да се зајакне и зајакне – вели Милановиќ. – Светите списи, Стариот и Новиот завет, посветуваат посебно внимание и воспоставуваат посебна врска со виното и неговото производство, поради што често се пишува на страниците на Библијата. Давидските Псалми го спомнуваат Божјиот избран народ како лозје – „Гледај од небото, Боже, и види го, и посети го ова лозје и утврди го, што го засади твојата десна рака“. Виното се користело како симбол и имало литургиска, литургиска функција и меѓу Евреите и околните народи. Во негово време, Христос ја раскажал и приказната за милостивиот Самарјанин кој истурил масло и вино врз човекот кој страдал. Библијата, исто така, честопати објаснува како се користи виното.