Корените на производството на вино најверојатно потекнуваат од Персија.
Египќаните, Феничаните, Грците и Римјаните сакале силни, полни вина, со висока содржина на алкохол, кои морале да ги разредуваат со вода.
Во Библијата, виното се споменува 521 пати. Дионис во Грција и Бахус во Рим биле богови на виното.
Од античките, митолошки времиња, моќта на виното да го возвишува човекот, да му дава спокој и дарот на говорот го направија во очите на луѓето пијалок на боговите. Луѓето сакаа да ирнат во светот на божествените пијалоци, па виното честопати го отвораше патот до женските срца, но со божествена капка беа објавени војни и примирје. Виното ги слави раѓањата, слави успеси, но тоа не е само пијалок од радост, бидејќи е испратено до последниот одмор. Виното беше и останува ценет пијалок на многу цивилизации. Може да се каже дека сè поминува, останува само добро вино.
Еден Французин рече: „Сите мода поминуваат, останува само вино“.
Несомнено, виното е најцивилизираното и најкултивирано средство за уживање и еден вид културен и цивилизациски предизвик. Вистинската винска култура, како и секоја друга, се стекнува со текот на времето и подразбира, главно, одредени знаења за лозата, нејзиниот изглед на земјата и на нашите простори, познавање на основите на производство на одредени видови вино, начини на складирање на вино, поделба на виното по квалитет , послужување вино, читање на етикетата, познавање на температурата на виното, познавање на капачињата на вино, аранжмани за вино и храна, како и знаење поврзано со вино и естетика, вино и уметност, вино и здравје, а особено познавање на ритуалот на трпезата. Општата култура на една личност, па дури и на луѓето, вклучува познавање на пијалоци, кои треба да се служат или да се пијат во одредени прилики. Ако тоа се однесува на сервирање и сервирање на вино, тогаш постои посебен термин „винска култура“. Тоа всушност подразбира негувано, усовршено, односно цивилизирано консумирање на овој пијалок. Културата на виното не се мери според количините на испиено вино, но претставува усвојување на одредени знаења и процедури од областа на лозарството, винарството и угостителството. Ова вклучува вокабулар за опишување на сетилните карактеристики на виното и познавање на улогата на виното во современиот деловен свет. Особено е важно да се информира јавноста за позитивните ефекти од конзумирање умерени количини на вино врз здравјето, за важноста на виното како еден вид подобрувач на гастрономското искуство и целокупното расположение на масата. Винската култура е на завидно ниво во земји со долга традиција на лозарство и производство на вино. Сепак, кај нас, на винската култура долго време и се посветува многу малку внимание. Но, денес, благодарение на сè побогатата винска листа на српски вина, Србија може да се претстави како земја на грозје и добри вина. Но, за вистинската винска култура да навлезе длабоко во свеста на луѓето во Србија, мора да се изоди долг и тежок пат, но ние во Центарот за винска култура многу свесно се справивме со овој предизвик и нема да се откажеме од идејата. Затоа е потребно пошироката јавност, како и угостителите да ги запознаат и нашите и вината од другите региони на Стариот и Новиот свет, нивните основни карактеристики, да ги знаат правилата во врска со сервирањето на овие вина и да знаат како да им ги понудат на гостите. За развој на која било важна туристичка дестинација, познавањето на винската култура е од големо значење за туристичката индустрија, како и за подобро уживање на секој домашен или странски потрошувач на вино. но ние во Центарот за винска култура многу свесно се справивме со овој предизвик и нема да се откажеме од идејата. Затоа е потребно пошироката јавност, како и угостителите да ги запознаат и нашите и вината од другите региони на Стариот и Новиот свет, нивните основни карактеристики, да ги знаат правилата во врска со сервирањето на овие вина и да знаат како да им ги понудат на гостите. За развој на која било важна туристичка дестинација, познавањето на винската култура е од големо значење за туристичката индустрија, како и за подобро уживање на секој домашен или странски потрошувач на вино. но ние во Центарот за винска култура многу свесно се справивме со овој предизвик и нема да се откажеме од идејата. Затоа е потребно пошироката јавност, како и угостителите да ги запознаат и нашите и другите вина од Стариот и Новиот свет, нивните основни карактеристики, да ги знаат правилата во врска со услугата на овие вина и да знаат како да ги понудат на гостинот. За развој на која било важна туристичка дестинација, познавањето на винската култура е од големо значење за туристичката индустрија, како и за подобро уживање на секој домашен или странски потрошувач на вино. да ги знае правилата во врска со услугата на овие вина и да знае како да ги понуди на гостинот. За развој на која било важна туристичка дестинација, познавањето на винската култура е од големо значење за туристичката индустрија, како и за подобро уживање на секој домашен или странски потрошувач на вино. да ги знае правилата во врска со услугата на овие вина и да знае како да ги понуди на гостинот. За развој на која било важна туристичка дестинација, познавањето на винската култура е од големо значење за туристичката индустрија, како и за подобро уживање на секој домашен или странски потрошувач на вино.
Виното е составен и нераскинлив дел од европскиот живот и култура. Европската унија е најголем производител на вино во светот, како и водечки извозник на вино и вински производи во светот, а винскиот сектор придонесува околу 15 милијарди евра годишно во економиите на земјите од ЕУ. Важноста на винскиот сектор за економиите на европските земји, сепак, не треба да се смета само во пари. Секторот за вино навлегува во многу нивоа на живот во Европа, значително придонесува за општеството во социо-економски, еколошки и социјални услови: винова лоза и лозја го красат пределот, винскиот сектор обезбедува вработување за милиони луѓе, помагајќи да се одржат руралните општества и да се одржи централниот животен стил. самиот поим за европскиот идентитет. И на крај, но не и најмалку важно, виното и винските производи уживаа долга историја, а сè уште ги уживаат милиони луѓе во Европа и ширум светот,
Најновиот тренд во винскиот сектор во Европа, сепак, укажува на опасности по здравјето и негативните социјални и економски влијанија што можат да бидат предизвикани од злоупотреба на вино и други алкохолни пијалоци. Повеќето потрошувачи на вински производи го претставуваат виното како пријатен пијалок кој се консумира во умерени количини, но малцинство потрошувачи злоупотребуваат алкохол на начини штетни за нив лично, а исто така можат да им наштетат и на другите околу нив. Глобалното истражување во овој сектор и нема никакви разлики кога станува збор за ситуацијата во Србија, исто така, покажува загрижувачки трендови во врска со ноќниот живот на младите во клубовите кои станаа посебна карактеристика во некои делови на Европската унија, но и во Србија, особено во големите градови. центри како што е Белград и меѓу одредени социјални, возрасни и социо-економски групи.
Ние веруваме дека виното е квалитетен производ што само по себе поттикнува умерено консумирање со изграден стил. Сепак, немаат сите потрошувачи на исто ниво на свесност и култура кога станува збор за конзумирање на вино, така што во иднина ќе се стремиме кон унапредување на умереноста и одговорноста во потрошувачката на вино како општествени норми.
Во врска со ова, Центарот за винска култура работи на промовирање на обрасци на разумно консумирање на вино и други алкохолни пијалоци за да се намали злоупотребата на алкохол и ги поддржува сите иницијативи насочени кон намалување на штетноста на алкохолот, зачувување на културната, еколошката и економската димензија на вината и винската култура во Србија. и европското општество.
Превземено од – http://www.wineq.org