Италијa пред и пост-KОВИД

Чекајќи за вистинскиот рестарт и надежта за враќање на потрошувачката, во Италија и остатокот од светот, да се анализира моментот кога доживуваат компаниите за вино, а 2020 година сепак да се дешифрира, е Студиската област Медиобанка, која ја објави анкетата за италијанскиот и меѓународниот сектор на вино, во која се анализираа економските перформанси на 215 најголеми италијански корпорации со обрт во 2018 година од повеќе од 20 милиони евра, и агрегатни приходи од 9,1 милијарди евра, и 14 наведени меѓународни компании со приходи над 150 милиони евра, кои бележат вкупни приходи од 5,7 милијарди евра, пред и по СОВИД, помеѓу консолидирани бројки и очекувања, обидувајќи се да го предвидат влијанието на пандемијата и заклучувањето на италијанскиот вински сектор. Така, очекуваниот и разбирлив песимизам станува јасен, со 63.. Затегнатоста на макро секторот „Хорека“ и падот на светската трговија се намалени, проценети од Светската трговска организација помеѓу 15% и 30%. Што се однесува до извозот, 60% од компаниите очекуваат пад на продажбата во 2020 година, а 37,5% очекуваат падот да биде повеќе од 10%. Полоша слика од 2009 година , кога 60,6% од винските компании претрпеа пад на продажбата, со пад на прометот од 3,7%, а со пад од повеќе од 10% влијаат на 24,2% од винските компании.
53,4% од кооперативите, кои се повеќе поврзани со масовниот пазар и дистрибуцијата преку голема дистрибуција од Хорека, имаат направено помалку песимистички предвидувања за 2020 година за промет од оние на Спа и Срл, од кои 68% очекуваат намалување на тековната година, додека учеството на задруги кои очекуваат пад на продажба од над 10% застанува на 26,7%, наспроти 50% од другите. Разликата според типот на производот, исто така, доведува до различни очекувања. Во овој случај, производителите на пенливи вина изразуваат помалку негативни очекувања од другите. Меѓу првите, 55,5% очекуваат загуба во промет, со намалување на извозот од 41,2%, учество кое се искачува над 65%, како за загуби во промет така и за извоз, за ​​други. Овие проценки се под влијание на поголемата сезонска сезоност на пенливи вина, чија продажба значително се зголемува, особено за време на празниците на крајот на годината, период во кој се надеваме дека здравствената криза ќе биде целосно надмината.

Во принцип, ако се претпостави дека италијанскиот извоз на вино ќе се намали во согласност со падот на светската трговија што ја претпоставува Светската трговска организација, извозната контракција за најголемите италијански производители во 2020 година се проценува меѓу 700 милиони и 1,4 милијарди евра . Што се однесува до домашниот пазар , со оглед дека приближно 65% од националната продажба се пренесува преку канали, освен од голема дистрибуција, загубата од над 500 милиони евра се проценува до средината на мај . Претпоставувајќи дека во наредните месеци повторно отворање на канали што не се во ГДО со стапка од 30% под нивото на претходната година, ќе има понатамошно намалување на прометот од 500 милиони евра . Сценарио кое не води да процениме, во 2020 година,целокупна контракција на прометот од околу 2 милијарди евра, резултат на пониска домашна и странска продажба, со проценето намалување на секторот помеѓу 20% и 25% во однос на 2019 година.

Навраќајќи се наназад, првичните податоци за 2019 година покажуваат дека најголемите италијански производители затворени минатата година со раст на прометот од 1,1%, скромен резултат споредено со претходниот четиригодишен период (2014-2018) , во кој продажбата порасна по стапка помеѓу + 6,7% во 2018 година и + 4,7% во 2015 година. Застојот во 2019 година се припишува на негативната динамика на домашниот пазар (-2,1%) за разлика од извозот, кој порасна за + 4,4% во однос на 2018 година, дури и ако е далеку од раст на + 7% од трите години 2015-2017 година. Прометот на „Спа“ и „Срл“ порасна за + 3,2% (+ 5,1% во странство), додека кооперативите покажаа намалување во однос на 2018 година (-1,9%) како резултат на контракцијата на домашниот пазар (-4,4%) делумно компензира со проширувањето на странскиот пазар (+ 1,8%). Пенливи вина се забавиле и во 2019 година (-0,2%) , додека не-пенливи вина пораснале за 1,5%: за двата сектори значаен е придонесот на извозот (+ 3,2% за пенливи вина, + 4,6% за други), во однос на домашните продажбата е во пад (-2,4% за претходната, -1.9% за второто).

Капиталните инвестиции во 2019 година се намалија за 15,9% во однос на 2018 година, по четири години на силен раст. Најважното намалување е онаа на пенливи вина (-23,9%), проследено со Спа и Срл (-16,7%). Вработеноста продолжува , пораст од 2,6% за 2018 година. Пред-билансот на обрт во 2019 година го потврдуваат тројцата најголеми италијански играчи: Группо Кантине Риунит и Цивил на 630 милиони (+ 2,9% на 2018 година), во рамките на кои ГИВ фактурираше 406 милиони (+ 4,7%), а потоа следува Кавиро на 329 милиони ( -0,4%) и Марчеши Антонори со 246 милиони (+ 5,3%). Следат Каса Виникола Боттер со 217 милиони (+ 10,9%), Фратели Мартини на 210 милиони (-2%), Каса Виникола Зонин на 205 милиони (+ 1,4%), Еноалита на 199 милиони (+ 9,7%), Кавит на 191 милиони (+ 0,5%), Санта Маргерита на 189 милиони (+ 6,8%) и, на десеттата позиција, Мецакророна на 187 милиони (-0,8%). Каса Виникола Боттер е шампион за извоз во 2019 година со 93,7% обрт, а потоа следат Фарнеси со 92,0%, Руфино со 91,4%, Фратели Мартини со 86,1%, Моноделвино со 83,3% и Ла Марка со 82,8%.

Фокус – Индексот на берза на винските компании
Од јануари 2001 година до 3 април 2020 година, вкупниот принос (вклучително дистрибуирани дивиденди) на светскиот индекс на берза за вино се зголеми за 222,5%, над светските берзи (+ 129%). Вкупната капитализација на 52-те компании што го сочинуваат индексот е подобрена за 8% помеѓу март и декември 2019 година, пред да претрпат остра загуба од 30% во првиот квартал на 2020 година, по COVID-19, на крајот падна на 35,8 милијарди евра од март 2020 година (споредено со 47,4 милијарди евра во март 2019 година), што гори за три месеци скоро целиот раст на последните пет години.

Фокус – Одржливост: меѓу најголемите, само 30% од компаниите известуваат за одржливост, 25% не зборуваат за тоа
Од вкупно 39 компании со обрт над 60 милиони (5,2 милијарди збирен обрт), 7 компании (1,6 милијарди промет, 31% од вкупниот број) изготвуваат документ за одржливост, во 6 случаи тоа е Извештај за одржливост и во една случај само Декларацијата за животна средина. Во однос на сертификација на одржливост, 5 компании се приклучија на Министерскиот проект VIVA, една компанија има добиено сертифицирање за Еквилитас. 20 компании (2,3 милијарди, 44% од вкупниот број) на своите веб-страници известуваат информации за одржливост, главно аспекти на животната средина и сертификати за квалитет, во половина од случаите во наменски оддели. Останатите 12 компании (1,3 милијарди, 25% од вкупниот број), од кои 60% се семејни, не се однесуваат на одржливост на нивните веб-страници.