Странците најмногу купуваат бермет. Задоволни се, купуваат и носат до својата земја. Домашните туристи еднакво купуваат бело и црвено вино. Овие настани се многу важни за презентирање на нашите производи, вели Јован Павловиќ од винаријата Курјак.
Фестивалот на Loveубовта наскоро ќе заврши на Трг слабод во центарот на Нови Сад , а продуцентите кои секој ден ги презентираат своите гастрономски специјалитети и други домашни производи, велат дека ваквите настани им помагаат да ја зголемат продажбата и да го прошират бројот на клиенти, но се исто така многу важни во зачувувањето и негување традиција.
Пчеларството на Нови Сад Бранко Мирковиќ со години учествува на Фестивалот на Loveубовта и другите локални настани. На нејзиниот шалтер има липа, сончоглед, шума, багрем и ливадова мед. Тој има искуство во таа работа скоро две децении, а најголемиот дел од работата го прави сам. Тој вели дека, откако започнал да се појавува на вакви фестивали, неговата продажба се зголемила, а неговите производи се најинтересни за странците .
„Имаме луѓе од многу земји; од Германија, Франција, Италија, Кина. Тие сакаат мед. Тие ги немаат тие типови мед и чист мед, така што им е интересно. Има многу купувачи од поранешните републики. Тие велат дека ја чувствуваат разликата во однос на оној што го купил во продавницата. Тие се вознемирени што овој мед е помалку сладок, но тоа е пчела и вистински мед со помалку сладост, додека оној во продавниците е сладок “ , објаснува Бранко и додава дека вистинскиот мед мора да се кристализира, потенцирајќи дека е единствена знак со кој на прв поглед може да се признае дека медот не е фалсификуван .
Зачувување на традиционални производи што ги сакаат странците
Иако не знае англиски, што, како што посочува, му отежнува комуникација со странците, со помош на туристички водичи и колеги од други тезги, странските туристи ги оставаат тезгите со рацете полни со мед и го оставаат својот штанд со насмевка.
“Преведувачите ни помагаат, односно водичите кои ги водат групите, но на пример, ние управуваме и се согласуваме со Турците без никакви проблеми. Покрај зголемувањето на продажбата, овие настани се важни за зачувување на традицијата на нашите домашни производи и гастрономски специјалитети, но мислам дека треба да имаме и повеќе изложувачи и поголем асортиман на домашни производи “ , посочува Бранко.
Индијците ја сакаат нашата ракија !?
Од количините мед што остануваат во производниот процес, Бранко прави ракија со мед , што е подеднакво барана кај посетителите на неговиот штанд.
“Не станува збор за големи количини. Ние произведуваме доволно за да ги покриеме настаните. Многумина што купуваат мед купуваат и ракија. Јас бев пријатно изненаден од туристите од Индија кои пробаа мед и купуваа сè што имав на шанкот”, вели Бранко.
Бранко во моментов има околу 100 коприва , а во текот на годината ги преместува од Цер, преку Фрушка гора, Банат до Карагорчево, во зависност од тоа како испаѓаат пасиштата. Неколку тони мед прават неговите пчели, а скоро целата количина оди на пазарот во Нови Сад во форма на продажба од дома и на споменатите настани.
Тоа е нешто за климатските промени, нешто на небрежност на земјоделците
Каква е состојбата на неговите коприва во моментот, тој не можеше да ни каже, бидејќи чека да ги отворат затопите и пролетта. Тој ги подготви своите пчели за зимско заспивање пред зимата и ги остави, како што вели, доволно храна. Досега тој немал големи проблеми со смртта на пчелите, но додава дека климатските промени и нивното влијание се чувствуваат многу во пчеларството .
“Лично, немав смртни случаи со пчели во оној степен што го имаа моите пчелари. Немаме проблем со болести. Ние одржуваме силни и здрави пчели “, објаснува тој и додава дека еден од клучните проблеми, освен климатските промени, е небрежност и незнаење на земјоделците.
Странците го сакаат нашиот бермет
Покрај пчелните производи, многу популарен беше и штандот со домашни вина од винаријата Курјак од Сремски Карловци. Кога странските туристи го пробаат виното на оваа куќа, велат дека не знаеле дека има толку квалитетно вино во Србија, вели Јован Павловиќ од оваа винарија.
“Имаме Ризлинг, Неоплант, Шардоне, Бело Бермет од бело вино. Имаме црвено Бермет, Каберне Совињон, Мерлот Вранац, Хамбург од црвено вино. Странците најмногу купуваат Бермет. Тие се задоволни, купуваат и донесуваат во нивните региони. Домашните туристи купуваат бело и црвено вино. Овие настани се многу важни за презентирање на нашите производи. Ова е идеална можност за жителите на Нови Сад и странските туристи да го пробаат виното што се произведува во нашето семејство уште од 1850 година “, вели Јован.
Белите вина бараат модерна технологија
Лозовите насади на семејството Павловиќ зафаќаат површина од 10 хектари, а годишно се произведуваат околу 10 000 литри . Винаријата Курјак се фокусира на српскиот пазар, а шест членови на семејството учествуваат во производство и продажба. Тие сами си ја вршат целата работа.
Во процесот на производство, користиме стари рецепти и модели на производство, но применуваме и современи методи и технологии. Кога станува збор за берметот, ние строго се грижиме дека сè е според традиционалниот рецепт и стариот метод. Кога станува збор за белите вина, ние ја користиме најновата технологија. “ .
„Секогаш има проблеми со фламинго“
Како земјоделците во другите гранки на земјоделството, лозарите се соочуваат и со проблеми со неочекувани временски промени , забележува нашиот соговорник.
„Што се однесува до климатските услови, ние не можеме да влијаеме на кој било начин. Секогаш има проблеми со фламинго, но против тоа се бориме со заштита. Се консултираме со експерти“, вели Јован.
Освен мед и вино, на Фестивалот на убовта и другите манифестации, неизбежна е познатата торта куртош , домашни колбаси, домашни производи од месо од домашно производство, ракија, занаетчиска пива и топено вино.